3 Mart 2024 Pazar

Tutarsızlık, İnsanlığın Yüz Karasıdır

Tutarsızlıklardan, net olmayan durumlardan ve belirsizliklerden nefret ediyorum. Bazı şeyler baştan konuşulur, halledilir, biter sanıyordum yıllarca. Meğer ne güzel yanıltıyor beni insanoğlu. Her geçen gün yeni bir şey öğreniyorum haklarında. Arkalarında duvar gibi durdukları o düşünceleri sadece birkaç gün içerisinde yıkılabiliyor, belki de ufak bir sarsıntı ile. Trajik olacak ama bu duvarların ufak bir sarsıntıda yıkıldığını düşünürsek deprem yaşandığında ne gibi yıkımlar olacak? Ufak sallanmalarda ayakta duramayan insanlar, diğer tüm acıların karşısında nasıl duracak? Bir ilişkiyi baz alalım: Çok farklı düşünen iki insanın iletişim kurarak birbirini tanıması gerekir. Ufak sorunlarda kaçmak yerine konuşarak çözüm üretebilmeliler. Bunu yapamazlarsa yalnızca karşısındaki ile değil, kimseyle düzgün bir ilişki yaşayamazlar. Bu sadece ilişkiler için de geçerli değil, arkadaşlıklarda da böyle durumlar yaşanabiliyor. Merak ediyorum, neden kolaya kaçıyorsunuz? Bu hayata yalnızca bir kere geldiniz, bazı şeylerin çabalamadan olamayacağını düşünebiliyor olmalısınız. Bir sınava çalışmadan dersi geçemezsiniz mesela. Kopya ile geçmeyi de tercih edebilirsiniz tabii ki, ama yine kolaya kaçmış olursunuz. Hayatın böyle zevkli olacağını size düşündüren ne oldu, gerçekten merak ediyorum.

Kolaya kaçmak, oldukça basit bir eylemdir. Bunu herkes yapabilir ve bu eylem kimseyi özgün kılmaz. Özgün olabilmek, bir ilişki için, bir iş için, bir fikir için sonuna kadar savaşmaktır. Bu savaşın galibi olabilmek, karşı taraf ile kurduğunuz sağlıklı iletişim ile mümkün olacaktır. Bunu sağlayamadığınız da hükmen yenik sayılırsınız. 

Hayat, çıkarken nefes nefese kalacağınız uzun bir yokuş gibidir. Bu yokuşun sonunda kazanacaklarınız sizi heyecanlandırıyorsa çabalarsınız. Eğer yokuşun sonuna gelemeyeceğinizi baştan kabul ediyorsanız bu yokuşta size eşlik etmek isteyenlerin vaktini çalmayın. Yalnızca sizin değil, herkesin vakti değerli. Bazı şeyler denenmeden bilinmese de bunun aksine bazı durumları denemeden tahmin edebilirsiniz. İyi düşünün, yalnızca kendinizi değil tabii, karşınızdaki insanın da duygularını düşünün ve paylaşın. Sonunda yalnız kalmak istemiyorsanız bunu yapmanız şart.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tutarsızlık, İnsanlığın Yüz Karasıdır

Tutarsızlıklardan, net olmayan durumlardan ve belirsizliklerden nefret ediyorum. Bazı şeyler baştan konuşulur, halledilir, biter sanıyordum ...