24 Eylül 2017 Pazar

Motivasyon yazısı

Bugün bir motivasyon yazısıyla karşınızdayım!

Benim gibi ygs-lys öğrencileri için yazıyorum bu yazıyı çünkü biliyorum bir çoğunuz hala çalışma sistemini oturtamadı, içi endişe ve korku dolu. Merak etmeyin! Bu yazıda hepsinden bahsedeceğim. 
1- Öncelikle ders çalışmak için belirli motivasyonlara başvurmalısınız-çoğu şeyde kendimden örnek vereceğim fikir olsun diye aynısını yapmak zorunda değilsiniz- Mesela ben kırtasiye ve kitap alışverişlerinden sonra ders çalışma aşkına tutuluyorum. Hemen eve gideyim, hepsini yerlerine yerleştireyim, sonra dersimi çalışayım. Aynen böyle oluyorum. Daha sonraki günlerde, okul çıkışlarından sonra kendimi ayarlıyorum. İşte bugün şunları deftere geçiricem, şu dersten soru çözücem gibi. Ama şunu da eklemek istiyorum ki kendinizi bunaltacak derecede çalışmayın. Çok sıkılır çok yorulursunuz ve eski halinize geri dönmek bir hayli zamanınızı alır ve bu da vakit kaybı olur sizin için. 
2- Gelelim ne kadar ders çalışmanız gerektiğine. Eğer benim gibi hemen her şeyden sıkılan bir yapınız varsa klasik insanların söylediği "2-3 saat çalışıyorum, yemek bile yemiyorum, çok verim alıyorum" lafları size epey bir ters gelir. Çünkü ben öyleyim, yapım aktif sürekli bir yerde takılı kalamıyorum, sürekli kendimi derse veremiyorum ve kafam başka yerlere kayabiliyor bir süre sonra. Bu yüzden sık sık molalar verip dinlenerek kendimi tekrar ders çalışmaya teşvik ediyorum. Siz de bunu deneyebilirsiniz.
3- Zeka türünüzü belirleyin! Yani işitsel zekalı mısınız, görsel zekalı mısınız, yazarak anlayanlardan mısınız? Bunu belirlemek için internette çeşitli testler var, eğer bunu tercih etmiyorsanız okulunuzdaki rehber öğretmenle konuşabilirsiniz.
Zeka türünüz çok önemli arkadaşlar. Çünkü verimli ders çalışmak bundan geçer. Zeka türünüzü belirledikten sonra kendinize plan program ayarlamanız çok daha kolaylaşır.
4- Deneme sınavları: Bu sınavlar çok çok önemli. Kendinizi deniyorsunuz çünkü. Bu sınavları asla es geçmeyin. Okulunuzda, dışarıda olan hemen hemen her sınava katılmaya çalışın. Çünkü bu sınavlar hem ygs-lys öncesi kendinizi denemenizi, hem de farklı soru tipleriyle karşılaşmanızı sağlar. Mutlaka sınavlara girin arkadaşlar.
5- Düşünceleriniz: Evet arkadaşlar kafanızdan geçen her iyi ve kötü düşünce sınav çalışmanızda çok etkili. Mesela; Yarın okulda ne giyeceğim? Acaba benden hoşlanıyor mu? Bu kız bana bugün niye tip tip baktı? Annem yemeğe ne hazırladı? gibi. Bu tarz sorularla kafanızı doldurursanız ders çalışmanız zorlaşacaktır arkadaşlar. Çünkü insan beyni başka bir yere kaymaya çok müsaittir ve bunu engellemek yine sizin elinizdedir. Eğer ipleri bir kere ele alırsanız kolay kolay kafanız başka yerlere kaymaz. Geleceğiniz için kendinizi 1 yıl sıkmanız gerekiyor. Gerçekten 1 sene sonra meyvelerini alacaksınız:)
6- Ya sınavı kazanamazsam, bir yere giremezsem korkusu!!!
Eveeet, gelelim yazımızın en en en önemli bölümüne. Kazanamama korkusu. Benimle birlikte bütün ygs-lys öğrencilerinin yaşadığı korku. Haklısınız korkmakta, yaşadığınız stres sizi "kazanamayacağım" düşüncesine itiyor. İnanın ben de yaşıyorum ama bunun önüne geçmemiz lazım. Eğer geçemezsek gerçekten bir yeri kazanamayız. Bu düşünceler hem geleceği hem de şuanı tetikliyor çünkü arkadaşlar. Kendimize eziyet ediyoruz resmen ve bu yüzden de çabuk yoruluyoruz.-Aşırı düşünmenin vücudu yorduğunu biliyor muydunuz?- Çabuk yorulduğumuz için de ders çalışmaya vakit kalmıyor haliyle. Kendimize bunu yapmayalım ve bu korkunun önüne geçelim arkadaşlar.
Evet bu yazım bu kadardı. Umarım verimli bir yazı olmuştur. Hepimize iyi çalışmalar! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tutarsızlık, İnsanlığın Yüz Karasıdır

Tutarsızlıklardan, net olmayan durumlardan ve belirsizliklerden nefret ediyorum. Bazı şeyler baştan konuşulur, halledilir, biter sanıyordum ...